Nie da się ukryć faktu, że gadżety reklamowe stanowią niemal najważniejszy element kształtowania wizerunku marki lub firmy oraz budowania pozytywnych relacji z potencjalnym klientem. Jak wynika z raportu PIAP najlepszą okazją do wręczenia gadżetów jest okres świąteczny (blisko 63% badanych), natomiast 34% wskazało inne okolicznościowe święta, jubileusze, imprezy firmowe i promocyjne. Dodatkowo duża część badanych (85%) przyznała, że inwestycja w upominki reklamowe pomogła uszczęśliwić ich klientów – zarówno nowych jak i stałych.

 

Upominki reklamowe stanowią w dzisiejszych czasach bardzo ważny element wszystkich kampanii reklamowych. Jest to niemal najdłużej utrzymująca się na rynku forma reklamy, bo przecież każdy z nas uwielbia otrzymywać prezenty. Już od najmłodszych lat bliscy i rodzina obdarowują nas przeróżnymi upominkami – mniejsze czy większe, zawsze sprawiały nam radość, dlatego także w dorosłym życiu upominki reklamowe mogą mieć wpływ na emocje związane z otrzymaniem prezentu. Dodatkowo w przypadku gadżetów reklamowych z nadrukiem mamy możliwość personalizacji i trafienia do bezpośredniego i potencjalnego klienta, a nie do anonimowego odbiorcy jak w przypadku reklamy masowej. Klient korzystając z personalizowanego gadżetu może w ten sposób obcować na co dzień z daną marką i pogłębiać jej istnienie.

Jakie dodatkowe korzyści płyną z zakupu gadżetów reklamowych z nadrukiem dla naszych klientów?

  1. Nawiązanie pozytywnej relacji i pretekst do nawiązania rozmowy/przedstawienia oferty. Miły upominek wręczony osobiście danej osobie otwiera drzwi do dalszych pozytywnych relacji: przesłania oferty, wręczenia wizytówek lub ulotek, a nawet możliwość umówienia spotkania lub zakupu danego produktu / oferty.
  2. Ciekawy i elegancki gadżet wręczony w obecności osób trzecich wzmacnia uczucie wyróżnienia i sprzyja budowaniu osobistego wizerunku danego klienta. Niemal każdy lubi kupować i posiadać rzeczy pozwalające mu wyróżnić się z tłumu.
  3. Klient zostaje dodatkową reklamą naszej firmy. Posługując się na co dzień w firmie eleganckim kubkiem termicznym, zestawem do pisania lub oryginalną torbą staje się ambasadorem marki. Często potrafi również odpowiedzieć na pytanie dotyczące logotypu na gadżecie i firmy która obdarowała go tego typu upominkiem.
  4. Pomoc w potrzebie i dostarczanie miłych wrażeń. Gdy za oknem pada, a pod ręką mamy parasol z firmowym logo chętnie po niego sięgniemy, a przez to wspomnimy o firmie, która nam go podarowała.

Jak w takim razie wybrać odpowiedni gadżet?

Jak wynika z raportu danych Advertising Speciality Institute klienci najdłużej korzystają z:

Pendrive – 16 miesięcy

Parasolek reklamowych – 14 miesięcy

Power Banków – 12 miesięcy

Kalendarzy – 12 miesięcy

Jednak zaskakującym może być fakt, że na pytanie: Co konsumenci robią z gadżetami, jeżeli już ich nie używają? Najwięcej osób odpowiedziało "przekazuję je komuś innemu". To pokazuje jaką siłę może mieć dobrze dobrany gadżet reklamowy i do ilu potencjalnych osób może trafić. Jak widać na powyższych przykładach upominek reklamowy musi być przedmiotem uniwersalnym, poręcznym i przydatnym do codziennych czynności, dodatkowo im dłużej dany gadżet klient posiada, tym większa szansa na zapamiętanie marki i wzbudzanie pozytywnych skojarzeń.

Ważnym elementem jest  jednak, abyśmy mieli na uwadze branżę lub grupę docelową do jakiej chcemy dotrzeć. Młodych konsumentów bardziej ucieszy gadżet typu pendrive, powerbank, akcesoria do smartfona, natomiast eleganckie czekoladki, zestaw piśmienniczy lub wieczne pióro doceni każdy ceniący dobry styl i klasykę.

Podsumowując siła gadżetów reklamowych stale rośnie i ma ogromny potencjał zarówno dla nowych firm chcących zaistnieć na rynku, jak i tych już od dawna istniejących, którym zależy na trwałym budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Należy również pamiętać, że wybór odpowiednich upominków reklamowych nie musi być wcale ciężkim i karkołomnym zadaniem jeżeli zlecimy to ekspertom w branży. Zachęcamy więc do kontaktu i zapoznania się z ofertą na gadżety reklamowe z przyjemnością doradzimy i odpowiemy na wszystkie pytania.