Jako dystrybutor artykułów promocyjnych staramy się nieustannie doskonalić swoje usługi, co jest ściśle związane ze zmianami na rynku promocyjnym, do których staramy się w jak największym stopniu dostosować. Z tego powodu, wstąpiliśmy w szeregi PIAP, czyli Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych. Zyskaliśmy tym samym ogromne możliwości, a przeprowadzane przez Izbę coroczne ankiety, pozwalają nam obiektywnie spojrzeć na branże,  w której działamy od lat.

 

Polska Izba Artykułów Promocyjnych już po raz piąty przeprowadziła ankietę dotyczącą postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy. Wyniki pozytywnie nas zaskoczyły i jednoznacznie wskazują na to, że artykuły promocyjne rosną w siłę!

 

Upominki reklamowe – godny rywal reklamy w Internecie

 

82,86% ankietowanych potwierdza, że upominki reklamowe są skuteczną formą reklamy. 37,14% osób jest zdania, że są one najskuteczniejszym nośnik reklamy. Dokładnie tyle samo zapytanych uznaje reklamę w Internecie za tą przynoszącą im największe korzyści. Promocja w Internecie od lat rośnie w siłę, do tej pory była tą dominującą w branży reklamowej. W tym roku jednak nastąpił duży przełom. Artykuły reklamowe ex aequo z reklamą internetową znajdują się na miejscu pierwszym.

 

W reklamie liczy się jakość, funkcjonalność i wygląd, cena poza podium

 

60% respondentów opowiedziało się za wzrostem wydatków na promocję i reklamę. Aż 91,43% marketerów przyznaje się do wykorzystywania upominków reklamowych do kreowania wizerunku swojej firmy. Ponadto, 71,43% uznaje jakość artykułów promocyjnych za kluczowy aspekt przy ich wyborze. Prawie 60% kieruje się ich funkcjonalnością oraz wyglądem, a za ceną opowiedziało się zaledwie 51,43 ankietowanych. Oznacza to jedno, mianowicie wzrasta świadomość skuteczności upominków reklamowych, które wyróżniają się wysoką jakością i formą.

 

Praktyczne upominki dla klientów i kontrahentów

 

Funkcjonalność i praktyczne wykorzystanie – nie ulega wątpliwości, że te aspekty widać także przy rodzaju wybieranych artykułów promocyjnych. W 48,57% marketerzy wybierają torby i opakowania, na drugim miejscu ex aequo z kalendarzami uplasowały się artykuły biurowe. Ponad 60% ankietowanych wykorzystuje je przy okazji zbliżających się świąt, jak również z okazji targów czy po prostu ich użytkowanie warunkowane jest chęcią obdarowania swoich kontrahentów. 85,71% przyznaje, iż najczęściej to właśnie kontrahenci otrzymują od nich artykuły promocyjne, a niewiele ponad 40% stosuje je jako upominki dla klientów. Firmy nie dyskryminują jednak żadnego ze swoich klientów. W 68,57% wręczane są one zarówno klientom stałym, jak też nowym.

 

Zapoznając się z wynikami ankiety przeprowadzonej przez PIAP nasuwa się jeden podstawowy wniosek, otóż marketerzy dostrzegają potencjał w produktach promocyjnych i wierzą w ich skuteczność.