Upominki reklamowe, a wśród nich także odzież z nadrukiem firmowego logo, wpływają pozytywnie na postrzeganie marki i utrwalenie jej w świadomości konsumenta. Tradycyjne, innowacyjne, zaskakujące, ciekawe, ekskluzywne czy abstrakcyjne – stanowią podarunek, który jest źródłem radości. Siła gadżetu reklamowego tkwi bowiem jednocześnie w jego oryginalnej kreacji i w samej psychologii otrzymywania, nawet najdrobniejszego, prezentu.
86% specjalistów do spraw marketingu uważa, że upominki reklamowe są skutecznym nośnikiem reklamy
źródło: Badania PIAP
Jak pokazują badania – gadżety reklamowe skutecznie oddziałują na konsumenta podczas jego zwykłych, codziennych czynności, przy okazji stymulując jego pamięć tak, aby zakodowała ona nazwę i logo firmy, umieszczone na przedmiocie. Utrwalenie danej marki zachodzi automatycznie w sytuacjach, gdy wykonujemy tak zwyczajne aktywności, jak: spoglądanie na kubek, używanie długopisu czy ratowanie się parasolem w deszczowe popołudnie.
Zapamiętywanie marki/nazwy firmy/logo:
57% Artykuły promocyjne |
32% Radio |
28% TV |
Artykuły promocyjne mają większy zasięg jednodniowy niż radio czy telewizja!
88% Artykuły promocyjne |
79% Radio |
75% Telewizja |
68% Prasa |
59% Outdoor |
(zasięg został obliczony w oparciu o możliwość kontaktu z nośnikiem reklamowym w ciągu jednego dnia)
*źrodło: DIMA Marktforschung
To przedmioty, które towarzyszą nam w codziennych aktywnościach są najbardziej funkcjonalne i wartościowe. Jak pokazują poniższe wyniki badań większość upominków reklamowych pozostaje w posiadaniu obdarowanego przez więcej niż 2 lata! To relatywnie długi okres, w czasie którego nawet niedrogi gadżet reklamowy może wzmacniać wizerunek marki, wpływać na jej postrzeganie i skutecznie budować świadomość brandu i lojalność potencjalnego klienta .
Jak długo jesteś w posiadaniu upominku reklamowego?
25% – 1-6 miesięcy |
20% – 6-12 miesięcy |
18% – 1-2 lata |
37% – ponad dwa lata |
* żrodło: DIMA Marktforschung
Gadżety reklamowe są wykorzystywane na wielu płaszczyznach działań promocyjnych. Ciężko wyobrazić sobie targi, konferencje i spotkania biznesowe, na których nie otrzymalibyśmy torby, długopisu, teczki czy notesu. Firmowe upominki są ważnym elementem budowania więzi między konsumentem, a marką. Nagrody i prezenty odpowiednio dobrane do okazji i grupy docelowej nie tylko zwiększają sprzedaż produktu, ale i powodują większą rozpoznawalność marki. Wręczanie gadżetów reklamowych jest również dobrym sposobem na zakończenie akcji promocyjnych realizowanych w trakcie eventów oraz imprez masowych. Praktyczna pamiątka daje realną nadzieję, że jej przyszły użytkownik zapamięta nie tylko wydarzenie, ale także działalność firmy.
Wydarzenia, które w szczególności skłaniają do dokonywania zakupu upominków reklamowych to:
Zakup artykułów promocyjnych i upominków | Insertowanie (wkładki reklamowe) |
Wprowadzenie nowych produktów lub usług | Działania public relations |
Kampanie reklamowe | Targi |
Imprezy firmowe, eventy | Konferencje |
Promocje masowe |