Upominki reklamowe, a wśród nich także odzież z nadrukiem firmowego logo, wpływają pozytywnie na postrzeganie marki i utrwalenie jej w świadomości konsumenta. Tradycyjne, innowacyjne, zaskakujące, ciekawe, ekskluzywne czy abstrakcyjne – stanowią podarunek, który jest źródłem radości. Siła gadżetu reklamowego tkwi bowiem jednocześnie w jego oryginalnej kreacji i w samej psychologii otrzymywania, nawet najdrobniejszego, prezentu.

86% specjalistów do spraw marketingu uważa, że upominki reklamowe są skutecznym nośnikiem reklamy

źródło: Badania PIAP

Jak pokazują badania – gadżety reklamowe skutecznie oddziałują na konsumenta podczas jego zwykłych, codziennych czynności, przy okazji stymulując jego pamięć tak, aby zakodowała ona nazwę i logo firmy, umieszczone na przedmiocie. Utrwalenie danej marki zachodzi automatycznie w sytuacjach, gdy wykonujemy tak zwyczajne aktywności, jak: spoglądanie na kubek, używanie długopisu czy ratowanie się parasolem w deszczowe popołudnie.

Zapamiętywanie marki/nazwy firmy/logo:

57% Artykuły promocyjne
32% Radio
28% TV

Artykuły promocyjne mają większy zasięg jednodniowy niż radio czy telewizja!

88% Artykuły promocyjne
79% Radio
75% Telewizja
68% Prasa
59% Outdoor

(zasięg został obliczony w oparciu o możliwość kontaktu z nośnikiem reklamowym w ciągu jednego dnia)

*źrodło: DIMA Marktforschung

 

To przedmioty, które towarzyszą nam w codziennych aktywnościach są najbardziej funkcjonalne i wartościowe. Jak pokazują poniższe wyniki badań większość upominków reklamowych pozostaje w posiadaniu obdarowanego przez więcej niż 2 lata! To relatywnie długi okres, w czasie którego nawet niedrogi gadżet reklamowy może wzmacniać wizerunek marki, wpływać na jej postrzeganie i skutecznie budować świadomość brandu i lojalność potencjalnego klienta .

Jak długo jesteś w posiadaniu upominku reklamowego?

25% – 1-6 miesięcy
20% – 6-12 miesięcy
18% – 1-2 lata
37% – ponad dwa lata

* żrodło: DIMA Marktforschung

Gadżety reklamowe są wykorzystywane na wielu płaszczyznach działań promocyjnych. Ciężko wyobrazić sobie targi, konferencje i spotkania biznesowe, na których nie otrzymalibyśmy torby, długopisu, teczki czy notesu. Firmowe upominki są ważnym elementem budowania więzi między konsumentem, a marką. Nagrody i prezenty odpowiednio dobrane do okazji i grupy docelowej nie tylko zwiększają sprzedaż produktu, ale i powodują większą rozpoznawalność marki. Wręczanie gadżetów reklamowych jest również dobrym sposobem na zakończenie akcji promocyjnych realizowanych w trakcie eventów oraz imprez masowych. Praktyczna pamiątka daje realną nadzieję, że jej przyszły użytkownik zapamięta nie tylko wydarzenie, ale także działalność firmy.

Wydarzenia, które w szczególności skłaniają do dokonywania zakupu upominków reklamowych to:

Zakup artykułów promocyjnych i upominków Insertowanie (wkładki reklamowe)
Wprowadzenie nowych produktów lub usług Działania public relations
Kampanie reklamowe Targi
Imprezy firmowe, eventy Konferencje
Promocje masowe