wrzesień 2025
K jak Kubki Reklamowe: 7 Sposobów, by kubek stał się nośnikiem prestiżu marki
Od sublimacji po Easter Egga: Gdzie umieścić logo, by zaskoczyć klienta?
Warto wiedzieć, że kubki reklamowe z nadrukiem mogą być personalizowane na wiele sposobów. Nadruk może być jednokolorowy lub pełnokolorowy, bezpośredni, naniesiony kalkomanią lub znaną wszystkim sublimacją. Wysoka jakość nadruku i jego odporność na mycie w zmywarce to dziś standard. Różnorodność technik pozwala dobrać metodę odpowiednią do kształtu ceramiki, a także stylu marki i założeń budżetowych. Logo umieszczone na środku naczynia lub kubek z fotografią na dużej jego części to zatem jedynie kropla w oceanie możliwości znakowania ceramiki reklamowej. Nowoczesne techniki nadruku pozwalają na umieszczanie grafiki nie tylko po zewnętrznej stronie kubka, ale również… wewnątrz. To doskonały sposób na zaskoczenie użytkownika – wystarczy, że wypije kawę do połowy, by zobaczyć kreatywny przekaz marki. Coraz częściej stosuje się też znakowanie pod spodem lub na uchu. Te mniej typowe miejsca przyciągają wzrok i budują wrażenie niestandardowego podejścia do designu. Przemyślany nadruk to przecież nie tylko informacja – to też estetyka i emocje, które kubek wywoła u użytkownika.Kubki reklamowe z nadrukiem – złoto, mat i kontrast (styl glamour w B2B)
Kubki reklamowe z nadrukiem zyskują na wyjątkowości, gdy połączymy znakowanie z nietypowym wykończeniem. Można na przykład zastosować barwienie wnętrza kubka na inny kolor niż zewnętrzny, co stwarza ciekawe kontrasty i podkreśla tożsamość wizualną marki. Inną opcją jest kolorowy rant, który – choć subtelny – może idealnie korespondować z barwami firmowymi. Ceramika reklamowa może być również nośnikiem elegancji – nie tylko dzięki minimalistycznemu designowi. Jednym z elementów, który nadaje produktowi odrobiny luksusu jest nadruk złotą lub srebrną farbą. Przywołuje to skojarzenia ze stylem glamour – pełnym błysku, dekoracyjności i wysmakowanej estetyki. Takie wykończenie świetnie sprawdza się tam, gdzie marka chce podkreślić swój wyrazisty, stylowy charakter, ale bez przesadnego przepychu. Jeszcze większe wrażenie robi połączenie takich nadruków z czarną, matową ceramiką. Tego typu detale pokazują, że włożono wysiłek i myśl w przygotowanie prezentu firmowego czy zestawów poczęstunkowych dla gości – a to zawsze działa na korzyść wizerunku marki.
Kubki z nadrukiem czy grawerem? – Kiedy znakowanie staje się częścią ceramiki
Warto pamiętać, że nadruk i barwienie to nie jedyny sposób znakowania ceramiki reklamowej. Ciekawym sposobem jest nadanie jej struktury. Przykładowo, coraz większą popularnością cieszy się piaskowanie (grawer głęboki). Umożliwia ono tworzenie trwałych, subtelnych wzorów. Projekt staje się częścią struktury ceramiki. Nie zetrze się, nie odpryśnie i daje bardzo elegancki wygląd. Taki grawerunek można dodatkowo zabarwić, co pozwala na tworzenie kontrastowych, efektownych zdobień. Znakowanie strukturalne wpływa nie tylko na estetykę, ale i na doświadczenia użytkownika. Kubek z ciekawą fakturą lepiej leży w dłoni i zostaje zapamiętany. Połączenie takich rozwiązań z kolorowaniem powierzchni wewnętrznej lub zewnętrznej daje ogromne pole do kreatywnego projektowania. Można więc śmiało powiedzieć, że kubki z nadrukiem to już tylko jedna z opcji w całym wachlarzu możliwości personalizacji ceramiki reklamowej.