październik 2023
Skuteczna reklama, dzięki gadżetom i odzieży reklamowej

Jaki powinien być gadżet reklamowy?
TRWAŁY
Odbiorcami gadżetów i odzieży reklamowej są Twoi klienci, partnerzy biznesowi i pracownicy. Oczywistym jest, że upominek reklamowy, który im wręczasz musi być przede wszystkim dobrej jakości. Tworzywo oraz technika znakowania powinny być zatem jak najbardziej trwałe. Gadżet, który szybko się zepsuje, nie będzie świadczyć dobrze o ofiarodawcy. Dla firmy to pieniądze wyrzucone w błoto i antyreklama.PRAKTYCZNY
Upominek reklamowy powinien być również użyteczny. Naturalnie, zależnie od grupy docelowej, będzie to co innego. Pracownik biurowy chętniej skorzysta z artykułów piśmienniczych, a pracownik terenowy uzna za praktyczny kubek termiczny lub parę rękawiczek do ekranów dotykowych. Dobrym wyborem są również gadżety wielofunkcyjne. Ich uniwersalność sprawia, że są częściej używane, a to tworzy pozytywne skojarzenia z marką.DESIGNERSKI
Ciekawy design gadżetu reklamowego wyróżnia nawet najbardziej prozaiczny przedmiot spośród innych. Czy to kubek reklamowy czy długopis, warto wyjść ze standardowego schematu. Polecamy zamiast popularnego prostego kształtu wybrać nietypową i zaskakującą formę, model z dodatkową funkcją, zróżnicowanym znakowaniem lub wykonany z innowacyjnego materiału, np. z recyklingu.Gadżet reklamowy powinien być najlepszym towarzyszem obdarowanego
Spełnienie powyższych wymogów to zaledwie połowa sukcesu. Przykładem może być bardzo popularna torba na zakupy. Nawet zakładając, że jest wysokiej jakości, użyteczna i designerska, powstaje inne ryzyko - przesyt. Zasypany torbami reklamowymi od wielu firm klient upodoba sobie najwyżej dwa egzemplarze, a o pozostałych zapomni. Tymczasem pełny sukces osiągamy, dopiero gdy upominek reklamowy zostaje jego „najlepszym przyjacielem”. Ponieważ klient, który chętnie korzysta z gadżetu/odzieży publicznie, sam staje się „nośnikiem” naszej reklamy. Jak jednak wyróżnić się spośród konkurencji?Nie wystarczy samo logo, pozwól odbiorcom utożsamiać się z marką
Wyobraź sobie dwie koszulki reklamowe: jedną z dużym logo firmy, a drugą z małym, ale za to sporą grafiką związaną z Twoim hobby lub poglądami. Którą prędzej ubierzesz? Jak łatwo się domyślić, pierwszy t-shirt założyłbyś prawdopodobnie jedynie, gdyby logo należało do znanej, światowej marki, którą cenisz. Mało kto ubierze tak bezpośrednią reklamę, w przypadku firmy, której nie zna i nie wie, co sobą prezentuje. Co innego w przypadku drugiej koszulki. Nie ważne czy firma jest mniej lub bardziej znana. Drugi t-shirt wybierzesz za subiektywnie chwytliwy nadruk. Dzieje się tak, ponieważ wykorzystuje odwołanie do Twojej tożsamości lub wartości, np. rodziny, zdrowego trybu życia, ekologii, rozwoju osobistego czy edukacji. Nawet jeśli dotąd nie byłeś przekonany do tej marki, właśnie stworzyła w twojej głowie pozytywne skojarzenia.