Rozpoczynamy sezon targów. Dla firm to niewątpliwie okazja do spotkania ze swoimi kontrahentami i klientami, a także możliwość pozyskania nowych. Większość uczestników zgodnie przyznaje, że chętniej odwiedza stoiska firm, które obdarowują ich gadżetami i upominkami, mogą otrzymać długopis, smycz, kubek lub coś bardziej wartościowego. Popularność artykułów promocyjnych nieustannie  rośnie, możliwości jest szeroka paleta, a walka o klienta coraz trudniejsza. Potrzeba kreatywności, zaangażowania i pomysłu, aby wyróżnić się z targowego tłumu.

Trafione upominki

Miłośnik gier komputerowych z pewnością nie będzie zachwycony filcową torebką na wino, chyba że jest jednocześnie miłośnikiem mocnego porto, jednak nie masz takiej pewności. Prowadząc sklep z artykułami dla dzieci, nie najlepszym pomysłem będzie obdarowanie rodziców mini latarką lub aluminiowym etui na wizytówki, w takim przypadku warto mieć coś zarówno dla dorosłych, jak też dla dzieci. Kluczowym aspektem w wyborze gadżetów reklamowych na targi jest odpowiednie dopasowanie ich do grupy docelowej, upominki muszą być trafione, inaczej nie spełnią swojej roli.

Uniwersalne są zawsze artykuły piśmiennicze i biurowedługopisy, notesy i teczki. Aby nie były to jedynie artykuły biurowe, podobne do tych na innych stoiskach, wybierz te ekologiczne – dla dzieci mogą być to kredki w drewnianej tubie, dla rodziców bambusowe długopisy lub bawełniane torebki z nadrukiem firmowym. Dla najmłodszych klientów najlepiej sprawdzą się pluszowe misie, to propozycja szczególnie dla tych firm, które działają w branży dziecięcej.

Jeżeli zajmujesz się branżą budowlaną, prowadzisz sklep z narzędziami lub świadczysz usługi remontowe, możesz zaproponować odwiedzającym Twoje stanowisko, np. mini scyzoryki lub multitoole na których wykonujemy znakowanie grawerem laserowym. Chcąc promować aktywny tryb życia, postaw na gadżety sportowe, takie jak piłki, aluminiowe butelki oraz silikonowe bransoletki.

Daj się zapamiętać

Na targach są dziesiątki wystawców, każdy z uczestników chce odwiedzić możliwie jak najwięcej stanowisk. Przy każdym spędza niewiele czasu, zazwyczaj prosi o ulotkę lub katalog produktowy, wizytówkę lub zadaje kilka szybkich pytań, idzie dalej. Gadżet reklamowy z nadrukiem Twojej firmy przypomni mu po powrocie do domu, że byłeś tam obecny, nawet jeżeli szybko opuścił Twoje stanowisko, nie zapomni o Tobie. Taki miły gest wzbudza u klientów sympatię, dostrzegają oni zaangażowanie firmy we współpracę z klientem, a to jest niezwykle  ważny czynnik, mający wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku marki i zaufania.